+31-6 1412 5696 Info@seolo.nl

Hoe, wat en waarom?

Wat is jouw

ONLINE PERFORMANCE?

Hoe zichtbaar ben jij online?

Als je niet weet hoe uw bedrijf ervoor staat op het internet is de kans groot dat je daar veel kansen laat liggen. Met het laten liggen van kansen is het herkennen van bedreigingen dan ook een hele uitdaging.

Hoe ga je te werk en wat is jouw online strategie? Tegenwoordig leven we in een wereld waar iedereen de informatie letterlijk uit zijn broekzak kan trekken. Bedrijven worden niet meer via de goudengids maar via het internet gezocht. Het is een feit geworden dat ook jouw bedrijf niet meer zonder een goede website kan. De vraag is dan hoeveel waarde jij daar aan hecht en heb jij daar op de juiste manier over nagedacht?

 

Online Performance

Weet jij wat men online zegt over jouw bedrijf?

Breng in kaart waar aan gewerkt moet worden, een online scan ligt in de basis voor de aanpak voor meer online zichtbaarheid.

Vraag de scan vandaag nog aan!

Meer weten over jouw online performace van jouw bedrijf?

Het is met grote waarschijnlijkheid anders dan je denkt!

Bent jij zichtbaar voor jouw klanten?

Weet jij wat de sociale media over jouw bedrijf zeggen, weet jij wat er op jouw eigen website staat?

Wat is de publieke opinie op de sociale media (facebook, instagram, linkedin, enzovoort)? Wie zijn jouw volgers? Zijn dat klanten? Mensen die begaan zijn met jouw handel, of zijn het concurrenten die in de gaten houden wat je doet en daar slim op in spelen?

Weet jij wie jouw online concurrenten zijn?

Over het algemeen weten we precies wie onze concurrenten zijn, maar weten  we ook wie de online concurrenten zijn? Dat is vaak een heel ander plaatje. Jouw online presentatie levert een profiel op dat jou precies vertelt waar jij op gevonden wordt, welke pagina’s op uw website gevonden worden en ga zo maar door. Als je dat spiegelt met jouw online concurrenten gaat het er niet om wie dezelfde diensten aanbiedt of wie dezelfde producten verkoopt, maar het draait erom wie de meeste overlap heeft op jouw online profiel. Dat zijn namelijk de concurrenten die jouw bezoekers afsnoepen.

Weet jij waar jouw thema focus online ligt?

Natuurlijk weet jij precies wat jouw company missie is, en weet je precies waar jouw bedrijf voor staat en wat de producten en services zijn. De kunst is dat jouw online profiel dit ook laat zien. Of anders gezegd…. Is Google dezelfde mening bedeeld als het gaat om de omschrijving en interpretatie van jouw bedrijf?

Wanneer heb jij voor het laatst op jouw eigen website gekeken?

Mensen die werken in een bedrijf kijken zelden of nooit op hun eigen website. Het komt dan ook met regelmaat voor dat klanten hen confronteren met uitspraken op de website die ze uiteindelijk niet kunnen nakomen. Weet jij wat er op jouw website staat?

Weet jij waar jij op gevonden wordt?

Veel bedrijven hebben het idee dat ze wel goed gevonden worden, er komen immers klanten. Als je uitzoekt op welke manier en welk medium jij nu eigenlijk gevonden wordt is de uitkomst in 90% van de gevallen een complete verrassing en blijkt dat je op heel andere zaken gevonden wordt dan wenselijk is.

Op deze vraag hebben verreweg de meeste bedrijven geen antwoord. Kans is groot dat jij één van die bedrijven bent.

De vraag die rest is dan: Bent jij een online zichtbaar op de juiste onderwerpen?

Concreet over online performance

Na afloop bent jij in staat om beter te sturen hoe jij online tevoorschijn komt.

Je laat je niet meer zo snel verrassen, jij verrast anderen.

  • Een online presentatie die de juiste boodschap uitdraagt
  • Op basis van onderzoek en data
  • Alles in kaart inclusief de concurrentie
  • Unieke combinatie van verschillende methodieken en praktijkervaring

Veel gestelde vragen

Ik wil graag op nr1 staan in de zoekmachine, hoe doe ik dat?

Het is natuurlijk een mooi streven om gevonden te worden in de zoekmachines, daarvoor kunt u dingen als linkbuilding en seo optimalisatie inzetten. Realiseer u echter dat de nr1 positie niet meer het rendement heeft wat het jaren geleden had. De organische nr1 positie wordt ook steeds verder naar beneden getoond op de resultaat pagina’s.

Ik blog, ik heb een goede website en goede producten en toch ben ik niet zichtbaar, hoe kan dat?

Het uitoefenen van activiteiten zoals artikelen schrijven en bloggen is tegenwoordig niet meer genoeg. Immers moet u met duizenden andere websites concurreren voor die felbegeerde 1e pagina in de zoekresultaten. Het uitvoeren van een onderzoek over de slaagkans is daarom essentieel. Wij kunnen u dat leren.

Waar moet ik online adverteren?

Online adverteren kan op heel veel plekken, in de zoekmachines, op social media, maar ook op verkoop platformen zoals Amazon. Afhankelijk van de producten of diensten moet u uitvinden waar uw doelgroep zich ophoudt, en waar ze op zoeken. Dat is de plek om te adverteren.

Tot slot

Online performance is een lastig iets, mensen kunnen op veel zaken afhaken. Met tekst zie je de achterliggende emoties niet, of het is niet duidelijk dat je ergens op klikken kunt. Of denk maar eens aan je whatsapp berichten, hoe daar een discussie ontstaat over een zinnetje dat je helemaal niet zo bedoelt hebt. Je kunt ook door teveel uit te wijden over gerelateerde zaken de focus en daarmee jouw bezoekers verliezen.

Willem Titsing

Wil je weten wat er voor jouw website mogelijk is?
Neem contact op!

Een eerste blik op jouw website kost je niets en levert je zeker een paar nieuwe inzichten op.