+31-6 1412 5696 Info@seolo.nl

Over SEOLO

Over Seolo gaat over de oprichter en eigenaar Willem Titsing

Een stukje historie over Willem

In 2008 ben ik een webshop in huishoudtextiel begonnen. Ik dacht met mijn achtergrond uit de grafische industrie, mijn contacten in de textielwereld en de beperkte online concurrentie moest dat wel een eitje zijn. Van SEO had ik nog nooit gehoord. In die tijd dachten velen waaronder ik:”Build it and they will come.” De website was klaar, dus achterover leunen en kom maar op met die bestellingen.

Al snel kreeg ik in de gaten dat die vlieger niet op ging. Wat was er aan de hand? Ik had immers goede producten, een goede site, de juiste condities en faire prijzen. Waar zijn mijn bezoekers? Dat was voor mij de trigger te gaan zoeken op: “hoe krijg ik meer bezoekers.”

En boem: Daar was de SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie! Aan de slag met tools die MOZ had en alles leren over online marketing wat los en vast zat. Zo wist ik mijn omzet elk jaar minimaal te verdubbelen. Dat was totdat de concurrentie het ook begon te snappen en het aantal concurrerende webshops exponentieel begon te groeien. Oké niks aan de hand, wij gaan linkbuilding uitbesteden en doen ook adwords erbij. Dit heeft een aantal jaren gewerkt tot ik er achter kwam dat een website tegenwoordig veel meer is dan een paar artikelen of producten en een mooi logo. En zo ontstond mijn bedrijf Seolo. 

Zaken als communicatie, keyword research en website structuur zijn alsmaar belangrijker geworden, en ja … al die andere dingen moet je ook nog doen…. Lees verder wat ik allemaal anders heb gedaan….

Andere strategie

Ik ben anders gaan kijken naar mijn productaanbod en heb de website-layout en teksten op de website zo veranderd dat ze aansloten op het zoekgedrag van mijn bezoekers. De site werd logischer, duidelijker en beter systematisch opgebouwd. Dit heeft het volgende voor mij opgeleverd: Minder retouren, hogere conversie en een forse besparing op mijn werkuren.

EXTERNE Professionals

Waar ooit alleen SEO mogelijk was, is door de jaren heen het scala aan mogelijkheden explosief gegroeid. Er kwam behalve SEO ook SEA, social media, maar er ontstonden ook marktplaatsen zoals Amazon en Ebay die elk ook weer een eigen zoekalgoritme hebben. Kortom het vinden van goede partijen om deze zaken uit te besteden was lastig. Het was een lange periode van try en error. Uiteindelijk was een gebalanceerde mix van bovenstaande de oplossing.

Waar sta ik nu?

Na al die ervaring en met zoveel partijen en andere bedrijven te maken hebben gehad begonnen mij 2 zaken op te vallen: 1, ik was zeker niet de enige die dit doormaakt. Maar belangrijker is nummer 2, voor heel veel bedrijven sluit de website niet aan op het bedrijf en is niet duidelijk wat ze nu eigenlijk doen. En juist daar zitten mijn skills dat te herkennen en de website weer op koers te krijgen. Dit zowel voor de bezoekers als ook voor de zoekmachines.

Er is veel mogelijk.

Met wat had ik succces?

Door te testen, marketing technieken in te zetten en een betere klantbeleving te creëren ging de conversie met 280% omhoog en de retouren met 50% omlaag. Ik verdiende meer geld met minder werk. Wie wil dat nu niet?

%

Hogere conversie

%

Daling in uren

Over Seolo: Wie ben ik

Over Seolo, oprichter Willem

Onze Partners

De strategische partners van Seolo.
De strategische partners zijn zeer zorgvuldig gekozen.

Wij borgen kwaliteit en vertrouwen, waarbij we elkaar door diversiteit dusdanig aanvullen dat we daarmee onze klanten kunnen voorzien van een maximale toegevoegde waarde. Hiermee kunnen wij onze klanten slagvaardige ondersteuning garanderen bij uiteenlopende management vraagstukken of organisatieontwikkeling. Meer informatie hierover: www.ikwilrustindetent.nl

Roy in het Veld

Roy in het Veld

Business Mentor

Ondernemer in hard en nieren. Keiharde garanties en no bullshit, dat is waar Roy voor staat. Gewoon hard werken aan een helder geformuleerd gezamenlijk doel.

Een goede mix van Twentse nuchterheid, gezond boerenverstand, ervaring en energie, zorgen voor daadkrachtige strategie executie die wél werkt. Roy heeft bedrijven van de grond af opgezet, uitgebouwd en weer verkocht. Heeft bedrijven gekocht, geïntegreerd en weer verkocht.

Staat met beide benen op de grond en spreekt de taal van de werkvloer tot in de directiekamer. Is als geen ander in staat verbinding te creëren en mensen mee te krijgen in veranderingsprocessen.

Tel: +31 6 54608521

Dharminder Biharie

Dharminder Biharie

Business Strateeg

Dharminder Biharie heeft twintig jaar internationale corporate ervaring. Van managen van grote internationale accounts tot projectmanager voor een nieuw strategie en business model. Door zijn expertise weet hij als geen ander hoe je de directie tot de schoonmaker mee moet krijgen in en verbeter- of innovatieproject. Hij kent de klappen van de zweep van grote corporaties en MKB. . Met zijn eigen podcast serie over innovatie heeft hij inmiddels 28 keer met gasten een uitzending gemaakt. Zijn expertise is het verbeteren van business modellen en het ontwerpen van nieuwe verdienmodellen voor bedrijven. Zonder aannames en op feiten gebaseerd. Hij weet als geen ander waarom verandering of innovaties wel of niet lukken.

Tel: +31 6 18154594

Arthur Prinsen

Arthur Prinsen

Transformatie, data en digitale consultant

Met meer dan 20 jaar ervaring in de digitale & data wereld weet Arthur op zijn pragmatische en gestructureerde wijze ondernemingen te digitaliseren, data gedreven te werken en beslissen. Met oog voor het mens en actiematige aanpak weet hij projecten wel te slagen en de juiste verandering te brengen. Zijn adagium is dan ook. “Walk the talk”

Hij helpt ondernemingen gebruik te maken van hun data en op basis van die data beslissingen te nemen. Het grote voordeel hiervan is dat afdelingen zelf verantwoordelijkheid dragen en daarmee ook sneller zullen beslissen. Een ander groot voordeel is dat blauwe oceanen sneller ontdekt en gebruik worden.Dit bespaart veel tijd, geld en frustratie binnen bedrijven.

Tel: +31 6 28107606

Wil je weten wat er voor jouw website mogelijk is?
Neem contact op!

Een eerste blik op jouw website kost je niets en levert je zeker een paar nieuwe inzichten op.