+31-6 1412 5696 Info@seolo.nl

Content optimalisatie, conversie optimalisatie

voorbeeldcase
Online optimalisatie zonder linkbuilding, zonder advertenties

voorbeeldcase
Online optimalisatie zonder linkbuilding, zonder advertenties

De opdracht was (en is) meer bezoekers op de website,
hogere conversie, beter gevonden worden.

De website bestond al een tijd in de vorm van een groothandel. De stap naar de consument was al gemaakt en een webshop was aanwezig

Team

Willem,
John (website designer)
Gregg (website eigenaar)

Categories

SEO
Branding
UX

voorbeeldcase
voorbeeldcase
voorbeeldcase
voorbeeldcase

Het Proces

Na een eerste scan van de website en de concurrentie kwam al het een en ander naar voren.

Onderzoeken waar het probleem zit

Het probleem kwam aan het licht door een onderzoek naar de status van de website gespiegeld aan de concurrentie.

Keyword en A/B Testing

Door verschillende varianten te testen van de productteksten is een framework ontstaan voor de opmaak van producten.

Keyword Research

Vóór het herschrijven van de teksten is een keyword onderzoek gedaan. Door zoekopdrachten te relateren aan tekst zijn de productteksten herschreven.

Kwaliteitscontent

Analyse op content heeft de kwaliteit van de content dusdanig verhoogd dat bezoekers langer op de website blijven, meer kopen en terugkomen voor herhaalaankopen.

Product Features

Door meer en vooral kwaliteitscontent toe te voegen worden betere Google rankings bereikt. 

De expertise van Gregg als een 3e generatie slager is doorslaggevend voor de content bij de producten.
Er is heel bewust dieper ingegaan op de eigenschappen van de producten zoals alleen een slager dat kan.

Op deze manier is content gemaakt die zich duidelijk onderscheid van de concurrentie waar heel herkenbaar is dat de content door tekstschrijvers of een marketing bureau is geschreven zonder echte vakkkennis.

b

Tekst met diepte

Makkelijk te lezen

Suggesties voor bereiding

home-office-07
ipad-2.32.01-PM

User Experience Research

User experience is iets dat nooit stopt. Klanten die bellen wordt gevraagd hoe ze Sherwood gevonden hebben, wat ze kunnen verbeteren en hoe de overall experience was.

Brand Redesign

Een extern bureau heeft een redesign gedaan op het logo. Deze spreekt meer tot de verbeelding.

Website en Webshop UX

Op basis van deze data zijn kleine aanpassingen aan de website gemaakt waardoor de website gebruikersvriendelijker is geworden.

home-office-10-1
home-office-11
MB-purefront-03-1

Wil jij ook meer bezoekers en conversie?

home-office-06

Geen linkbuilding
geen advertenties

Onderstaande getallen zijn resultaten die behaald zijn zonder (extra) linkbuilding en zonder advertenties.

Wel is aan te merken dat de website een autoriteit heeft en een goed linkprofiel.

De getallen

De webshop scoort op alle fronten beter. De toename door corona is er afgetrokken en de vergelijking is 2 maanden voor corona en 2 maanden na de lockdown.

  • Omzet webshop – 600% up
  • Bezoekers – 295%
  • Terugkerende bezoekers – 250%

Looptijd (mnd)

Engagement

To do list

Toename in clicks

Deze voorbeeldcase is gepubliceerd met goedvinden van de klant. Alle data die wij verzamelen over jouw bedrijf is en blijft strikt geheim en vertrouwelijk.

Wil je weten wat er voor jouw website mogelijk is?
Neem contact op!

Een eerste blik op jouw website kost je niets en levert je zeker een paar nieuwe inzichten op.