Content optimalisatie, conversie optimalisatie
voorbeeldcase
Online optimalisatie zonder linkbuilding, zonder advertenties
voorbeeldcase
Online optimalisatie zonder linkbuilding, zonder advertenties
De opdracht was (en is) meer bezoekers op de website,
hogere conversie, beter gevonden worden.
De website bestond al een tijd in de vorm van een groothandel. De stap naar de consument was al gemaakt en een webshop was aanwezig
Team
Willem,
John (website designer)
Gregg (website eigenaar)
Categories
SEO
Branding
UX
Het Proces
Na een eerste scan van de website en de concurrentie kwam al het een en ander naar voren.
Onderzoeken waar het probleem zit
Het probleem kwam aan het licht door een onderzoek naar de status van de website gespiegeld aan de concurrentie.
Keyword en A/B Testing
Door verschillende varianten te testen van de productteksten is een framework ontstaan voor de opmaak van producten.
Keyword Research
Vóór het herschrijven van de teksten is een keyword onderzoek gedaan. Door zoekopdrachten te relateren aan tekst zijn de productteksten herschreven.
Kwaliteitscontent
Analyse op content heeft de kwaliteit van de content dusdanig verhoogd dat bezoekers langer op de website blijven, meer kopen en terugkomen voor herhaalaankopen.
Product Features
Door meer en vooral kwaliteitscontent toe te voegen worden betere Google rankings bereikt.
De expertise van Gregg als een 3e generatie slager is doorslaggevend voor de content bij de producten.
Er is heel bewust dieper ingegaan op de eigenschappen van de producten zoals alleen een slager dat kan.
Op deze manier is content gemaakt die zich duidelijk onderscheid van de concurrentie waar heel herkenbaar is dat de content door tekstschrijvers of een marketing bureau is geschreven zonder echte vakkkennis.
Tekst met diepte
Makkelijk te lezen
Suggesties voor bereiding
User Experience Research
User experience is iets dat nooit stopt. Klanten die bellen wordt gevraagd hoe ze Sherwood gevonden hebben, wat ze kunnen verbeteren en hoe de overall experience was.
Brand Redesign
Een extern bureau heeft een redesign gedaan op het logo. Deze spreekt meer tot de verbeelding.
Website en Webshop UX
Op basis van deze data zijn kleine aanpassingen aan de website gemaakt waardoor de website gebruikersvriendelijker is geworden.
Wil jij ook meer bezoekers en conversie?
Geen linkbuilding
geen advertenties
Onderstaande getallen zijn resultaten die behaald zijn zonder (extra) linkbuilding en zonder advertenties.
Wel is aan te merken dat de website een autoriteit heeft en een goed linkprofiel.
De getallen
De webshop scoort op alle fronten beter. De toename door corona is er afgetrokken en de vergelijking is 2 maanden voor corona en 2 maanden na de lockdown.
- Omzet webshop – 600% up
- Bezoekers – 295%
- Terugkerende bezoekers – 250%
Looptijd (mnd)
Engagement
To do list
Toename in clicks
Deze voorbeeldcase is gepubliceerd met goedvinden van de klant. Alle data die wij verzamelen over jouw bedrijf is en blijft strikt geheim en vertrouwelijk.
Wil je jouw website een SEO boost geven?
Neem contact op!
Een eerste blik op jouw website kost je niets en levert je zeker een paar nieuwe inzichten op.